DCIMPHOTO20

Geçen haftalarda çok keyifli bir seyahate katıldım!

Citroen ile, yenilikçi son modeli Yeni Citroen C3’ü tanıtmak için İstanbul’dan Karadeniz’in eşsiz lokasyonlarına doğru koca bir ekip yola çıktık. Uçakla Sinop’a geldikten sonra Akliman’a vardık. Burada araçlarımızı teslim aldık ve otomotiv dünyasında ilk kez yeni C3’de kullanılan ConnectedCam özelliğini denemek, bir de tabii Türkiye’nin en keyifli yollarında araba kullanmak için sabırsızlanmaya başladım. Keyifli yollar demişken, önce İzlanda’dan kopup gelmiş hissiyatı yaratan manzaralar ile baş başa bırakayım sizi…

sinop-akliman-citroen-c3

akliman-sinop-turkiye

akliman-sinop-koyun

Şimdi gelelim dikiz aynasından fotoğraf çekme olayına…

Biz fotoğraf tutkunlarının çok seveceği bu özellik, yeni Citroen C3’de adeta bir “karakutu” özelliği getiriyor. Kaza anlarını, acil durumları, yolda yakalamak istediklerimizi kayıt altına alan özel kamera teknolojisi, güvenlik anlamında önemli bir aşama olsa da, ben ConnectedCam’i daha çok araç içinden güzel fotoğraflar çekip sosyal medya paylaşımlarınız için kullanmanızı diliyorum şimdiden :)

citroen-c3-connected-cam-detay-7 citroen-c3-connected-cam-detay-8

Dikiz aynasının arka tarafına monte edilerek tüm yolculuğu sürücünün gördüğü açıdan kayıt altına alan bu teknoloji hem güvenlik hem de eğlence için biçilmiş kaftan! Fotoğraf çekmekle kalmayıp, video da çekebiliyor ve Citroen ConnectedCam ücretsiz uygulaması ile anında telefona kayıtlı içerikleri aktarabiliyorsunuz. Direksiyon başındayken kaçan gün doğumu ya da batımı artık olmayacak!

DCIMPHOTO20

Herhangi bir kaza riskinde ise sistem sensörleri sayesinde tehlikeyi algılayarak otomatik olarak kayda giriyor ConnectedCam ve bu videolar kaza sonrası kanıt olarak da kullanılabiliyor. Kim suçlu, kim değil gibi durumlarda özellikle de tutanağı kendimizin tuttuğu bu dönemde kanıt gibi kanıt!

citroen-c3-detay-3

Yolu fotoğraflayarak, telefonumuzu bağlayıp harika müzikler dinleyerek ve sohbet ederek, tabii unutmayalım C3’lerimizde araçlarımızı test ederek Türkiye’nin tek fiyordu olma özelliğini taşıyan Hamsilos Fiyordu’nu da geçtikten sonra ülkenin en kuzey noktasına olan İnceburun’a geldik.

denizfeneri-sinop-inceburun inceburun-panaroma citroen-c3-basin-gezisi

Hepimize adeta İzlanda’daymış hissi yaratan İnceburun’da doğaya ve manzara doyduk, bol bol albüm kapağı tadında anılarımızı da fotoğrafladık.

album-kapagi-sinop-begum-selin-turkmen-hazal-yilmaz-elif-tanverdi

Bir de efsane Mannequin Challenge Video’su çektik :)

Rotamızı, Evliya Çelebi’nin “Büyük ve korkunç bir kaledir. 300 demir kapısı, dev gibi gardiyanları, kolları demir parmaklıklara bağlı ve her birinin bıyığından 10 adam asılır nice azılı mahkumları vardır. Burçlarında gardiyanlar ejderha gibi dolaşır. Tanrı korusun, oradan mahkum kaçırtmak değil, kuş bile uçurtmazlar.” sözleriyle anlattığı Tarihi Sinop Kapalı Cezaevi’ne doğru yönelttik.

sinop-cezaevi-citroen

Processed with VSCO with a1 preset

sinop-cezaevi-turkiye

Bir dönem Anadolu’nun Alcatras’ı olarak bilinen cezaevi 1999 yılında müzeye çevrilmiş. Birçok romana, şiire, şarkıya konu olmuş yere girince içiniz cız ediyor. O enerjiyi iliklerinize kadar hissediyorsunuz. Bazı odalarda eşyalar bırakılmış ya da eskiyi hayal edebilmeniz adına dekore edilmiş… Yaşanan acıların eşyaya yerleşmesini ve yıllar sonra başka ruhlara bunu aktarabilmesine şahit olduğum yerlerin başında geliyor Sinop Cezaevi.

sinop-cezaevi sinop-haritasi-cizenbayan

Türkiye’de öğretmenlik yaparken komünizm propagandası yaptığı iddiasıyla tutuklanan Sabahattin Ali, Sinop Cezaevi’ne sürülmüş. Dillerden düşmeyen döneme ışık tutan şiirini de burada yazmış.

Processed with VSCO with c2 preset

Processed with VSCO with c3 preset

cezaevi-sinop

Hüzünlü ve sistemi eleştiren tarihi gezimizden sonra acıkan karnımıza şölen yaptırmak için ünlü Turhan Usta Bafra Pidecisi’ne doğru yola koyulduk.  Bölgeye ayak basanlar bu lezzeti tatmak için Turhan Usta’ya kadar olan yolu seve seve tepermiş. Gerçekten de tepmeye değer bir yol! Co-pilot’um Hazal hiç durmadı, bolca video, fotoğraf çekti. Ben tabii yola odaklandım!

hazal-yilmaz-begum-toprak-selin-turkmen-elif-tanverdi cizenbayan-driving-citroen

Pideciden sonra yine direksiyonun başındayım. Dikiz aynasından yakaladığımız manzaralar, biraz yorgunluk ve damaklarımızda pidenin lezzeti eşliğinde otelimize geldik.
bafra-pidesi samsun-pidesi

Soluklanıp, yeni Citroen C3’ün deneyimleyenler olarak en ince detaylarına da hakim olmak adına basın toplantısında yerimizi alıp, kulak kesildik.

basin-toplantisi-samsun-citroen citroen-c3-detay-2

Yeni C3’de; düşük yakıt tüketimi, verimliliği ve çevreci özellikleriyle bilinen 1.2 litrelik benzinli ve 1.6 dizel motor seçenekleri var. İç mekanı evin salonundan esinlenerek tasarlanmış, sürücü ve yolcu konforunu maksimumda vermeyi hedefliyor ve tek bir araçta birçok zevke ve ihtiyaca yönelik çözümler sunuyor. Farklı tavan, gövde renk kombinasyonlarıyla sürücünün kişiliği ile uyumlu bir araç halini alıyor. Bu özellikler ile donatılmış aracın fiyatını merak edenler için de şuraya iliştireyim; 52 bin 250 TL’den başlıyor!

yeni-citroen-c3-connectedcam

Dünyanın farklı bölgelerine sürekli seyahat ederken, bu güzel geziye kadar Karadeniz’e yolumu düşürmemek benim büyük ayıbım! Samsun ve Sinop’un muhteşem güzelliklerini görmemi sağlamasının yanı sıra  manzaraları yollarında yeni Citroen C3 ile sürüş keyfini deneyimleme şansını da bana verdiği için Citroen Türkiye ailesine çok teşekkür ederim!

Clique’le ikinci el moda!

Geçen haftalarda çok keyifli bir seyahate katıldım! Citroen ile, yenilikçi son modeli Yeni Citroen C3’ü tanıtmak için İstanbul’dan Karadeniz’in eşsiz lokasyonlarına doğru koca bir ekip yola çıktık. Uçakla Sinop’a geldikten sonra...